Denne uges øvelse er mountain climber. Denne øvelse træne dine mavemuskler, musklerne i over- og underkrop og dit kredsløb.mountain_climber

Mave
Mountain Climber aktiverer dine core stabilitet muskler. Din transversus abdominis, de dybeste lag af din mavemuskler, arbejder for at understøtte din rygsøjle og samtidig opretholde planke positionen. Din rectus abdominis, det øverste lag af dine mavemuskler, aktiveres også til at understøtte din nederste del af ryggen og hjælper hoftebøjeren, når du trækker knæene mod brystet.

Overkrop
Udgangsposition for mountain climber engagerer dit bryst, skuldre og triceps muskler. Musklerne i overkroppen aktiveres som tempoet i dine ben udveksling stiger og støtte din kropsvægt mod tyngdekraften.

Underkrop
Din gluteus Maximus, den store ballemuskel, quadriceps, forsiden af låret og hamstrings, bagsiden af låret, arbejder for at drive dine ben frem og tilbage.

Kredsløb
Mountain Climber er først og fremmest en cardio øvelse. Øvelsen stimulerer dit hjerte og lunger, fremmer blodgennemstrømningen og udveksling af ilt. Den udvikler muskelstyrke samt udholdenhed. Få endnu mere cardio fra øvelsen ved at udføre dem i et hurtigt tempo. F.eks. som TABATA. TABATA er intervaller på 20 sek. arbejde 10 sek. pause, som gentages 8 gange, så der køres i alt 4 min.

Vil du udfordres endnu mere, prøv den da i TRX’en trx mountain climber

 

God træning!
Dorte

 

 

 

 

 

 

Gratis tips til en sundere hverdag!

Tilmeld dig nyhedsbrevet og modtag en masse spændende tips og tricks om sundhed, træning, kost, motivation samt gode tilbud på træning, foredrag, workshop og meget mere.

Du er nu tilmeldt

Pin It on Pinterest