1. Søvn! Forskere har fundet sammenhæng mellem stofskiftet og søvn. Hvis man ikke får nok søvn, kan det sløve stofskiftet alvorligt.

2. Drik grøn te. Ikke nok med at denne superfood er fyldt med antioxidanter, forskere har fundet ud af at det også forøger stofskiftet. Plus, det er kaloriefri, så der er ingen grundt til ikke at nyde en kop eller to.

 3. Skru op for intensiteten. High Intensity Interval Training (HIIT), som interval løb, er intens træning der kan kickstarte stofskiftet og holde en høj forbrænding længe efter træningen er slut.

 4. Spring aldrig over morgenmaden. Det er måske på tide at overveje at stå lidt tidligere op og få noget at spise, frem for at trykke på vækkeurets snooze knap. Forskning viser vigtigheden af at kickstarte stofskiftet med morgenmad. Har du ingen appetit om morgen, kan du evt. prøve en skål med græsk yoghurt.

 5. Pump jern. Styrketræning hjælper dig med at blive stærk og fit. Derudover forhøjer styrketræning også dit hvilestofskifte, og derved bliver håndvægtene vores bedste ven.

6. Drik vand. At drikke nok vand, er en simple måde at forbedre fordøjelsen og forbrænde kalorier. Vi har muligvis brug for mere end de anbefalede 8 glas om dagen.

7. Krydderier. Næste gang du laver kyllingebryst, prøv at brug lidt cayenne peber. Det, der brænder, er capsaicin, som ikke kun giver et feberkick, det hjælper også med at booste stofskiftet.

8. Træn kondition. Hop på cyklen og kom af sted. Et studie viser at 45 minutter på cyklen hæver stofskiftet i op til 12 timer. Så var det ikke så tosset at lære at cykle i sin tid.

 9. Spis fornuftigt. Tænk, at det at spise kunne hjælpe med at for at speede stofskiftet op? Bestemte fødevarer så som tun, grapefrugt har vist at påvirke stofskifte. Protein booster også stofskiftet, så prøv at skifte det hvide brød  ud med et par æg om morgen.

10. Kaffe. Denne koffeinholdige morgen drik er ikke kun en redning under en eksamen eller et arbejdsmøde. En kop kaffe (eller koffeinen deri) optages i blodet meget hurtigt, og øger pulsen og herved giver stofskiftet et boost, der holder i omkring 3 timer.

11. Grin! Et godt grin kommer du lang med. Forskere har fundet frem til at så lidt som 10 minutters grin om dagen forbrænder kalorier. Bare en grund mere til at smile.

5 GRATIS videoer med trænings-øvelser, du kan lave allerede i dag!

Tilmeld dig nyhedsbrevet og modtag

5 gratis videoer med træningsøvelser du kan gå igang med i dag

Derudover har jeg en masse spændende tips og tricks om sundhed, træning, kost, motivation,

samt gode tilbud på træning, foredrag, workshop og meget mere. 

Du er nu tilmeldt

Pin It on Pinterest