• Fed fisk
    som fx makrel, sild og laks er en god kilde til mættende proteiner. De giver dig desuden vitaminer og hjertevenlige fedtsyrer.
  • Nødder
    Det er stort set umuligt at spise sig fed i almindelige nødder. Dertil mætter de mange fibre i peanuts, hasselnødder osv. for godt. Ny forskning viser at en del af nøddernes kalorier stryger direkte igennem fordøjelsessystemet uden at blive optaget.Nødder er også gode for dit kredsløb. I undersøgelsen skulle forsøgspersonler faktisk spise rigtig mange gram forskellige nødder. Så du kan sagtens spise 50-100 gram nødder om dagen. Husk det skal være dem uden salt. For meget salt er skadeligt for helbredet
  • Rødt kød
    Kødets mange proteiner mætter rigtig godt, uden at du samtidig får en masse overflødige kalorier. Vælger du magre kødudskæringer og hakket kød med under 10% fedt i, feder det ikke.
  • Kaffe
    Personer, der drikker en del kaffe, har mindre risiko for at blive ramt af sukkersyge. Op til 5 kopper kaffe om dagen er helt i orden rent sundhedsmæssigt. Kaffens helt store force er evne til at nedbringe blodsukkeret.
  • Ost
    En fast skæreost er rig på protein og mætter glimrende. Kalcium indholdet er tornhøjt og undersøgelser viser at kalk fra ost binder en stor del af fedtet i tarmen og forhindre at fedtet bliver optaget.
  • Nye kartofler
    Kartofler er stivelse, som har fået skyld for at fede samt øge risikoen for sukkersyge og hjerte-kar-sygdomme. Men ny forskning viser at det kun gælder hvis du spiser for mange og hvis du vælger gamle kartofler som du skræller. Nye kartofler med skræl er ret uskyldige. 200 gram nye kartofler mætter bedre end pasta, brød eller ris. Nye kartofler binder stivelsen på en bestemt måde, lige som kostfibre. Denne kostfiber effekt sker når kartoflen køler af efter kogning.
  • Æg
    Det giver dig en masse sunde stoffer. Et par æg til morgenmad er en god og mættende start på dagen. Æg er også fedt forbrændende. Æg indeholder lecithin, som nedbryder fedt i kroppen.

 

5 GRATIS videoer med trænings-øvelser, du kan lave allerede i dag!

Tilmeld dig nyhedsbrevet og modtag

5 gratis videoer med træningsøvelser du kan gå igang med i dag

Derudover har jeg en masse spændende tips og tricks om sundhed, træning, kost, motivation,

samt gode tilbud på træning, foredrag, workshop og meget mere. 

Du er nu tilmeldt

Pin It on Pinterest